Partners in beeld

Marc van den Tweel (algemeen directeur NOC*NSF)

“Qmusic is als prachtig, vernieuwend radiostation een mooi platform om TeamNL onder de aandacht te brengen bij de fans”

Moederbedrijf DPG Media is sinds 2018 partner van NOC*NSF met het AD als belangrijkste medium voor het promoten van de Nederlandse sport in het algemeen en TeamNL in het bijzonder. Met het toevoegen van Qmusic als exclusief radiopartner wordt de samenwerking met DPG Media verder geïntensiveerd.

Marc van den Tweel, agemeen directeur NOC*NSF: “Qmusic is een prachtig, vernieuwend radiostation dat al geruime tijd een grote vaste, maar nog steeds groeiende, groep luisteraars aan zich weet te binden. Voor ons een belangrijk platform om TeamNL onder de aandacht te brengen bij de fans. Zeker nu er geen Nederlandse fans bij de Winterspelen in Beijing aanwezig mogen zijn. Dat de Qmusic-dj’s tijdens de verschillende shows aandacht besteden aan de sportprestaties van onze TeamNL sporters, is een enorme meerwaarde.”

Robert Bernink, algemeen directeur Qmusic & directeur entertainment DPG Media: “We kijken ernaar uit om de fakkel over te nemen als dé radiopartner van NOC*NSF. Het DNA van Qmusic en NOC*NSF sluit naadloos op elkaar aan. We hebben als gezamenlijk uitgangspunt om mensen te verbinden en te inspireren en dat gaan we de komende jaren doen. Zowel tijdens de Spelen, als met sport in het algemeen.”

Luister hier naar de aankondiging van de samenwerking.

Qmusic radiopartner NOC*NSF

NOC*NSF en Qmusic gaan een meerjarige samenwerking met elkaar aan om de Nederlandse sport en TeamNL op de radio te promoten.

Jumbo Foodcoach app
Jumbo Foodcoach is een initiatief om topsporters en amateursporters, maar uiteindelijk iedereen, te helpen met het maken van bewuste, verantwoorde en lekkere voedingskeuzes. Door mensen op een leuke manier met kleine stapjes te helpen richting een gezondere levensstijl. De bijbehorende app is ontwikkeld in samenwerking met voetbalvereniging PSV en Team Jumbo-Visma en wordt al gebruikt door fanatieke wielrenners, hardlopers, teamsporters en fitnessers. Binnenkort is de Jumbo Foodcoach app beschikbaar voor iedereen.

Foodcamp: nieuw leerprogramma voor sportverenigingen

Jumbo wil lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken en daarmee iedereen helpen met een gezondere leefstijl. Zo maakt Jumbo onder meer haar huismerkproducten steeds gezonder en is er volop aandacht en inspiratie voor het eten van voldoende groenten en fruit. Om iedereen te helpen en te inspireren gezonder te eten en (meer) te bewegen, wordt onder andere de Jumbo Foodcoach-app ingezet, die mede is ontwikkeld met behulp van de topsportexpertise van NOC*NSF en het professionele schaats- en wielerteam van Jumbo-Visma.

De ervaringen met de Jumbo Foodcoach-app zijn nu verwerkt in een nieuw leerprogramma: Jumbo Foodcamp. Deze module wordt toegevoegd aan de bestaande leerprogramma’s die NOC*NSF en de sportbonden aan hun verenigingen aanbieden.

Gezonde sportomgeving
Met Foodcamp willen Jumbo en NOC*NSF trainers, coaches, kantinemedewerkers en bestuurders van sportclubs ondersteunen bij het creëren van een gezonde sportomgeving. Zodat hun sporters bewuster omgaan met voeding voor, tijdens en na het sporten. Dus óók wat sporters thuis, op school of op hun werk eten voordat ze gaan trainen of juist daarna.

De Jumbo Foodcamp-trainingsmodule duurt twaalf weken en bestaat uit diverse sessies over voeding en bewegen. Eén sessie is in een lokale Jumbo-winkel zodat meteen kennis kan worden gemaakt met de producten. Trainers van sportclubs krijgen zo praktische inzichten over het belang van gezonde voeding en leren hoe ze sporters het beste op dit gebied kunnen adviseren.

Lees hier verder.

Jumbo en NOC*NSF starten partnership gezonde voeding en sport

Sporters helpen gezonder te leven én beter te presteren. Dat is het doel van de verregaande samenwerking die Jumbo Supermarkten en NOC*NSF met elkaar aangaan op het gebied van gezonde voeding en sport. De partijen hebben hiervoor een nieuw leerprogramma over voeding, gezondheid en sport ontwikkeld voor trainers en coaches: Jumbo Foodcamp. Vanaf volgend jaar kan de Jumbo Foodcamp-module worden ingezet bij alle ruim 25.000 Nederlandse sportverenigingen die via de sportbonden zijn aangesloten bij NOC*NSF.


“Op weg naar de Olympische Spelen focus ik me elke dag op vooruitgang. Uiteraard is het mijn droom om goud te halen maar ondanks alle uitgestippelde routes is er nooit zekerheid in topsport. De ene keer moet het gas erop, een volgende keer moet er worden teruggeschakeld. Ontwikkelingen in de schaatssport en techniek staan nooit stil. Daar ligt een mooie overeenkomst met Toyota. Het ontwikkelen van nieuwe en duurzame technologieën. In beweging komen om je dromen na te jagen is nog niet voor iedereen een vanzelfsprekendheid. Het is de missie van Toyota om daar verandering in te brengen. Mobiliteit voor iedereen! Mijn Toyota RAV4 Hybrid is een heerlijke auto met een mooie uitstraling. Door mijn sport mag ik veel van de wereld zien, maar vanaf nu zijn ook de ritjes van huis naar de schaatsbaan en terug een groot plezier.”

Lees hier meer over de samenwerking tussen Irene Schouten en Toyota bij Sponsorreport.

In 2018 won Irene Schouten brons op de massastart op de Olympische Winterspelen van Pyeongchang. Op dit onderdeel werd ze bovendien tweemaal wereldkampioen (2015, 2019). Nu gaat Irene Schouten samen met Toyota op weg naar de Olympische Winterspelen van 2022 in Beijing. Daar zal ze behalve op de massastart uitkomen op de 3.000m, 5.000m en de ploegachtervolging. Als Toyota-ambassadeur gaat Irene Schouten een nieuwe Toyota RAV4 Hybrid rijden.

“In 2021 wilde ik heel graag de wereldtitel halen op de massastart”, vertelt Irene. “Dit liep alleen niet helemaal volgens plan. Daar was ik heel boos en teleurgesteld over. Ik moest wel snel de knop omzetten, omdat ik de volgende dag de vijf kilometer moest schaatsen. Dan is het echt een kwestie van niet blijven hangen in de negativiteit en focussen op de volgende afstand. Uiteindelijk heb ik goud gehaald op de vijf kilometer. Daar ben ik trots op. Zo is alles mogelijk, met de juiste mindset.”

Irene Schouten nieuwe ambassadeur Toyota

Meervoudig schaatskampioen Irene Schouten is de nieuwe ambassadeur van Toyota. De samenwerking maakt deel uit van de wereldwijde Toyota campagne ‘Start Your Impossible’ rond de Olympische en Paralympische Spelen waarvan Toyota de mobiliteitspartner is. Het ambassadeurschap moet de gedeelde, onbegrensde toewijding van Toyota en Irene Schouten om zichzelf continu te verbeteren laten zien; hierbij is niets onmogelijk.

TeamNL Thuissupport

Inmiddels hebben we honderden filmpjes binnengekregen van familie en vrienden van sporters. De aankomende periode vragen we veel aandacht via Q-music, AD en de socialmediakanalen van TeamNL en partners. De reacties van de sporters op de video’s volgen later tijden de Spelen.

Welke sporter support jij? Check hier het platform: TeamNL Thuissupport | Support jouw favoriete TeamNL sporter!

Support jouw favoriete TeamNL sporter

Onze TeamNL-sporters strijden in Beijing om de medailles. Dit jaar helaas zonder familie, vrienden en fans. En dat gaan ze missen. Maar daar laten we het natuurlijk niet bij zitten. Dan supporten wij ze toch vanuit Nederland! Samen roepen we Nederland op om te juichen voor TeamNL in Beijing. TeamNL Thuissupport wordt mede mogelijk gemaakt door de partners van de Nederlandse sport en de suppliers van TeamNL.

Partners in beeld

Marc van den Tweel (algemeen directeur NOC*NSF)

“Qmusic is als prachtig, vernieuwend radiostation een mooi platform om TeamNL onder de aandacht te brengen bij de fans”

Moederbedrijf DPG Media is sinds 2018 partner van NOC*NSF met het AD als belangrijkste medium voor het promoten van de Nederlandse sport in het algemeen en TeamNL in het bijzonder. Met het toevoegen van Qmusic als exclusief radiopartner wordt de samenwerking met DPG Media verder geïntensiveerd.

Marc van den Tweel, agemeen directeur NOC*NSF: “Qmusic is een prachtig, vernieuwend radiostation dat al geruime tijd een grote vaste, maar nog steeds groeiende, groep luisteraars aan zich weet te binden. Voor ons een belangrijk platform om TeamNL onder de aandacht te brengen bij de fans. Zeker nu er geen Nederlandse fans bij de Winterspelen in Beijing aanwezig mogen zijn. Dat de Qmusic-dj’s tijdens de verschillende shows aandacht besteden aan de sportprestaties van onze TeamNL sporters, is een enorme meerwaarde.”

Robert Bernink, algemeen directeur Qmusic & directeur entertainment DPG Media: “We kijken ernaar uit om de fakkel over te nemen als dé radiopartner van NOC*NSF. Het DNA van Qmusic en NOC*NSF sluit naadloos op elkaar aan. We hebben als gezamenlijk uitgangspunt om mensen te verbinden en te inspireren en dat gaan we de komende jaren doen. Zowel tijdens de Spelen, als met sport in het algemeen.”

Luister hier naar de aankondiging van de samenwerking.

Qmusic radiopartner NOC*NSF

NOC*NSF en Qmusic gaan een meerjarige samenwerking met elkaar aan om de Nederlandse sport en TeamNL op de radio te promoten.

Jumbo Foodcoach app
Jumbo Foodcoach is een initiatief om topsporters en amateursporters, maar uiteindelijk iedereen, te helpen met het maken van bewuste, verantwoorde en lekkere voedingskeuzes. Door mensen op een leuke manier met kleine stapjes te helpen richting een gezondere levensstijl. De bijbehorende app is ontwikkeld in samenwerking met voetbalvereniging PSV en Team Jumbo-Visma en wordt al gebruikt door fanatieke wielrenners, hardlopers, teamsporters en fitnessers. Binnenkort is de Jumbo Foodcoach app beschikbaar voor iedereen.

Jumbo wil lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken en daarmee iedereen helpen met een gezondere leefstijl. Zo maakt Jumbo onder meer haar huismerkproducten steeds gezonder en is er volop aandacht en inspiratie voor het eten van voldoende groenten en fruit. Om iedereen te helpen en te inspireren gezonder te eten en (meer) te bewegen, wordt onder andere de Jumbo Foodcoach-app ingezet, die mede is ontwikkeld met behulp van de topsportexpertise van NOC*NSF en het professionele schaats- en wielerteam van Jumbo-Visma.

De ervaringen met de Jumbo Foodcoach-app zijn nu verwerkt in een nieuw leerprogramma: Jumbo Foodcamp. Deze module wordt toegevoegd aan de bestaande leerprogramma’s die NOC*NSF en de sportbonden aan hun verenigingen aanbieden.

Gezonde sportomgeving
Met Foodcamp willen Jumbo en NOC*NSF trainers, coaches, kantinemedewerkers en bestuurders van sportclubs ondersteunen bij het creëren van een gezonde sportomgeving. Zodat hun sporters bewuster omgaan met voeding voor, tijdens en na het sporten. Dus óók wat sporters thuis, op school of op hun werk eten voordat ze gaan trainen of juist daarna.

De Jumbo Foodcamp-trainingsmodule duurt twaalf weken en bestaat uit diverse sessies over voeding en bewegen. Eén sessie is in een lokale Jumbo-winkel zodat meteen kennis kan worden gemaakt met de producten. Trainers van sportclubs krijgen zo praktische inzichten over het belang van gezonde voeding en leren hoe ze sporters het beste op dit gebied kunnen adviseren.

Lees hier verder.

Foodcamp: nieuw leerprogramma voor sportverenigingen

Jumbo en NOC*NSF starten partnership gezonde voeding en sport

Sporters helpen gezonder te leven én beter te presteren. Dat is het doel van de verregaande samenwerking die Jumbo Supermarkten en NOC*NSF met elkaar aangaan op het gebied van gezonde voeding en sport. De partijen hebben hiervoor een nieuw leerprogramma over voeding, gezondheid en sport ontwikkeld voor trainers en coaches: Jumbo Foodcamp. Vanaf volgend jaar kan de Jumbo Foodcamp-module worden ingezet bij alle ruim 25.000 Nederlandse sportverenigingen die via de sportbonden zijn aangesloten bij NOC*NSF.


“Op weg naar de Olympische Spelen focus ik me elke dag op vooruitgang. Uiteraard is het mijn droom om goud te halen maar ondanks alle uitgestippelde routes is er nooit zekerheid in topsport. De ene keer moet het gas erop, een volgende keer moet er worden teruggeschakeld. Ontwikkelingen in de schaatssport en techniek staan nooit stil. Daar ligt een mooie overeenkomst met Toyota. Het ontwikkelen van nieuwe en duurzame technologieën. In beweging komen om je dromen na te jagen is nog niet voor iedereen een vanzelfsprekendheid. Het is de missie van Toyota om daar verandering in te brengen. Mobiliteit voor iedereen! Mijn Toyota RAV4 Hybrid is een heerlijke auto met een mooie uitstraling. Door mijn sport mag ik veel van de wereld zien, maar vanaf nu zijn ook de ritjes van huis naar de schaatsbaan en terug een groot plezier.”

Lees hier meer over de samenwerking tussen Irene Schouten en Toyota bij Sponsorreport.

In 2018 won Irene Schouten brons op de massastart op de Olympische Winterspelen van Pyeongchang. Op dit onderdeel werd ze bovendien tweemaal wereldkampioen (2015, 2019). Nu gaat Irene Schouten samen met Toyota op weg naar de Olympische Winterspelen van 2022 in Beijing. Daar zal ze behalve op de massastart uitkomen op de 3.000m, 5.000m en de ploegachtervolging. Als Toyota-ambassadeur gaat Irene Schouten een nieuwe Toyota RAV4 Hybrid rijden.

“In 2021 wilde ik heel graag de wereldtitel halen op de massastart”, vertelt Irene. “Dit liep alleen niet helemaal volgens plan. Daar was ik heel boos en teleurgesteld over. Ik moest wel snel de knop omzetten, omdat ik de volgende dag de vijf kilometer moest schaatsen. Dan is het echt een kwestie van niet blijven hangen in de negativiteit en focussen op de volgende afstand. Uiteindelijk heb ik goud gehaald op de vijf kilometer. Daar ben ik trots op. Zo is alles mogelijk, met de juiste mindset.”

Irene Schouten nieuwe ambassadeur Toyota

Meervoudig schaatskampioen Irene Schouten is de nieuwe ambassadeur van Toyota. De samenwerking maakt deel uit van de wereldwijde Toyota campagne ‘Start Your Impossible’ rond de Olympische en Paralympische Spelen waarvan Toyota de mobiliteitspartner is. Het ambassadeurschap moet de gedeelde, onbegrensde toewijding van Toyota en Irene Schouten om zichzelf continu te verbeteren laten zien; hierbij is niets onmogelijk.

Inmiddels hebben we honderden filmpjes binnengekregen van familie en vrienden van sporters. De aankomende periode vragen we veel aandacht via Q-music, AD en de socialmediakanalen van TeamNL en partners. De reacties van de sporters op de video’s volgen later tijden de Spelen.

Welke sporter support jij? Check hier het platform: TeamNL Thuissupport | Support jouw favoriete TeamNL sporter!

TeamNL Thuissupport

Support jouw favoriete TeamNL sporter

Onze TeamNL-sporters strijden in Beijing om de medailles. Dit jaar helaas zonder familie, vrienden en fans. En dat gaan ze missen. Maar daar laten we het natuurlijk niet bij zitten. Dan supporten wij ze toch vanuit Nederland! Samen roepen we Nederland op om te juichen voor TeamNL in Beijing. TeamNL Thuissupport wordt mede mogelijk gemaakt door de partners van de Nederlandse sport en de suppliers van TeamNL.