Voel je vrij om de teksten aan te passen. Houd hiervoor wel rekening met de volgende spelregels:

  • De tagline van Rookvrije Generatie is: ‘De wereld/sport wordt rookvrij. Wen er maar aan.’ Het is belangrijk dat, als deze tagline in de copy wordt gebruikt, de tekst niet wordt opgeknipt maar altijd volledig achter elkaar geschreven staat (zoals ook in de tekstsuggestie hiernaast wordt weergegeven).
  • Tag en/of benoem Rookvrije Generatie in de post en social copy. De kanalen van Rookvrije Generatie zijn als volgt: TwitterFacebookInstagramLinkedIn
  • De insteek van de social copy is nooit negatief. Er worden geen emoji’s als ❌, ⛔ of 👎 gebruikt.
  • Wij adviseren om op de kanalen Twitter en Facebook maximaal twee hashtags te gebruiken. Onze voorkeur heeft dan #rookvrijegeneratie en #wenermaaraan (laatstgenoemde dan wel altijd in combinatie met de zin 'De sport wordt rookvrij'). Op de andere kanalen kunnen ook de volgende hashtags nog worden toegevoegd: #dewereldwordtrookvrij, #desportwordtrookvrij, #rookvrij, #rookvrijesport.

social media copy

Tekstsuggestie 1 

Op weg naar een @Rookvrije Generatie 🔜 Ook [tennis] wordt rookvrij [🎾]

Door de sportomgeving volledig rookvrij te maken, voorkomen we dat kinderen in aanraking komen met roken.

Samen maken we de sport volledig rookvrij, #wenermaaraan 💪

#rookvrijegeneratie


Tekstsuggestie 2 

Wist je dat al meer dan 2.000 sportclubs een rookvrij terrein hebben? 👏

Sport en roken, dat gaat niet samen. Daarom worden steeds meer sportclubs rookvrij. Dat geldt ook voor alle [golf]clubs [🏌]

De sport wordt rookvrij, #wenermaaraan

Ontdek hoe ➡️ www.sportrookvrij.nl

#rookvrijegeneratie | @Rookvrije Generatie


Tekstsuggestie 3 

Alle sportverenigingen in 2025 rookvrij. Een ambitie die wij omarmen 💪

Maak ook jouw [atletiek]vereniging rookvrij [🏃] Ontdek wat jouw club kan doen

🔗 www.sportrookvrij.nl

De sport wordt rookvrij, #wenermaaraan

social media tekstsuggesties ter ondersteuning van de video

Op deze pagina staan een aantal tekstsuggesties die jouw sportbond kan gebruiken om de campagnevideo te delen via social media. De tekst en emoji’s tussen haakjes zijn aanpasbaar naar de specifieke sport van de bond. Let dus op dat de haakjes [ ] niet terugkomen in de social copy!