Algemeen

LET OP!
De afbeeldingen in deze toolkit worden soms gedownload als 'webp'-bestand. Is dit voor jou ook het geval? Installeer dan deze plugin voor Google chrome om de bestanden te kunnen downloaden als JPG of PNG.

Let op! De campagne gaat op 2 september live, hierdoor mag je de campagnevideo en campagne snacks pas vanaf 5 september delen.

Vragen?

Gebruik van de toolkit
Deze toolkit is voor iedereen die deelneemt aan de NOC*NSF Nationale Sportweek. In deze toolkit is al het campagnemateriaal te vinden, dat online en offline kan worden gedeeld in aanloop naar en tijdens de Nationale Sportweek..

  • In de Nationale Sportweek Brandguide zijn de richtlijnen te vinden voor het gebruik van de verschillende toolkit-elementen. Je kunt hierin o.a. de lettertypes, kleurcodes en richtlijnen voor het logo en promotiemateriaal terugvinden.
  • De campagne gaat op 2 september live. Bij de verspreiding van de toolkit-elementen willen we je vragen om je aan de campagneplanning te houden.
  • Bij de verspreiding van de toolkit-elementen is het mogelijk om gebruik te maken van de hashtag #nsw2022 #sportdoetietsmetje en #BeActive.

    Je kunt hier het NOC*NSF Nationale Sportweek logo downloaden. Houd bij gebruik van het logo rekening met de Nationale Sportweek Brandguide.

In september gaat de landelijke campagne 'Sport doet iets met je' van start met als hoogtepunt de NOC*NSF Nationale Sportweek van 16 t/m 25 september. Het doel van deze campagne is om zoveel mogelijk mensen te enthousiasmeren te (gaan) sporten en sportief bewegen, allemaal op hun eigen manier. Juist nu is dat belangrijk. De sportdeelname is als gevolg van de coronacrisis drastisch afgenomen en nog lang niet terug op het oude niveau. Onder jongeren is de terugloop relatief het grootst. Dit terwijl voldoende beweging juist zo gezond voor je is. De Nationale Sportweek besteedt dit jaar daarom extra aandacht aan de doelgroep jongeren.

De NOC*NSF Nationale Sportweek 2022 is hét perfecte moment om jouw sport(aanbod) in de schijnwerpers te zetten. Om je daarbij te helpen, is deze campagnetoolkit met allerlei handige materialen ontwikkeld. Door hiervan gebruik te maken laat je zien dat jullie meedoen aan de sportweek! Neem gerust een kijkje en zoek uit wat voor jou bruikbaar is. Voor organisaties die andere doelgroepen aan willen spreken dan jongeren, zijn er extra visuals van andere doelgroepen ontwikkeld. Ook deze vind je terug in de toolkit. Doe je mee?

Samen laten we zien hoe mooi het is om te sporten en sportief te bewegen!

Als je vragen hebt of feedback over de toolkit, kun je een
e-mail sturen naar: sara.sportweek@nocnsf.nl.

Als je vragen hebt of feedback over de toolkit, kun je een
e-mail sturen naar: sara.sportweek@nocnsf.nl.

Vragen?

Let op! De campagne gaat op 2 september live, hierdoor mag je de campagnevideo en campagne snacks pas vanaf 5 september delen.

Gebruik van de toolkit
Deze toolkit is voor iedereen die deelneemt aan de NOC*NSF Nationale Sportweek. In deze toolkit is al het campagnemateriaal te vinden, dat online en offline kan worden gedeeld in aanloop naar en tijdens de Nationale Sportweek..

  • In de Nationale Sportweek Brandguide zijn de richtlijnen te vinden voor het gebruik van de verschillende toolkit-elementen. Je kunt hierin o.a. de lettertypes, kleurcodes en richtlijnen voor het logo en promotiemateriaal terugvinden.
  • De campagne gaat op 2 september live. Bij de verspreiding van de toolkit-elementen willen we je vragen om je aan de campagneplanning te houden.
  • Bij de verspreiding van de toolkit-elementen is het mogelijk om gebruik te maken van de hashtag #nsw2022 #sportdoetietsmetje en #BeActive.

    Je kunt hier het NOC*NSF Nationale Sportweek logo downloaden. Houd bij gebruik van het logo rekening met de Nationale Sportweek Brandguide.

In september gaat de landelijke campagne 'Sport doet iets met je' van start met als hoogtepunt de NOC*NSF Nationale Sportweek van 16 t/m 25 september. Het doel van deze campagne is om zoveel mogelijk mensen te enthousiasmeren te (gaan) sporten en sportief bewegen, allemaal op hun eigen manier. Juist nu is dat belangrijk. De sportdeelname is als gevolg van de coronacrisis drastisch afgenomen en nog lang niet terug op het oude niveau. Onder jongeren is de terugloop relatief het grootst. Dit terwijl voldoende beweging juist zo gezond voor je is. De Nationale Sportweek besteedt dit jaar daarom extra aandacht aan de doelgroep jongeren.

De NOC*NSF Nationale Sportweek 2022 is hét perfecte moment om jouw sport(aanbod) in de schijnwerpers te zetten. Om je daarbij te helpen, is deze campagnetoolkit met allerlei handige materialen ontwikkeld. Door hiervan gebruik te maken laat je zien dat jullie meedoen aan de sportweek! Neem gerust een kijkje en zoek uit wat voor jou bruikbaar is. Voor organisaties die andere doelgroepen aan willen spreken dan jongeren, zijn er extra visuals van andere doelgroepen ontwikkeld. Ook deze vind je terug in de toolkit. Doe je mee?

Samen laten we zien hoe mooi het is om te sporten en sportief te bewegen!

Algemeen